Prodej realit je obecně na první pohled velice podceňovaná záležitost. V souvislosti s mnoha servery, kde je možno svoji nemovitost prodat se vše zdá mnohem jednodušší. Je to však pravda a dokážete si nemovitost prodat sami a to za nejvyšší možnou cenu? Tuto problematiku jsme diskutovali s Inženýrem Petrem Šoustalem, certifikovaným realitním makléřem zaměřeným na prodej realit v Uničově, Šternberku, Litovli a Mohelnici.
Prodej nemovitosti na vlastní zodpovědnost je samozřejmě možný, ale nezkušený prodejce při jednání s možnými zájemci velice rychle podléhá smlouvání o ceně v kombinaci s tlakem na rychlost a mnohé další okolnosti. Když však mezi prodejcem a kupujícím stojí zkušený vyjednavač, ideálně tedy realitní makléř, je schopen prodávajícímu komunikovat pouze ty důležité aspekty vyjednávání se zájemci. Jak se říká, každé zboží má svého kupce a u nemovitostí to platí také. Při vhodně zvolené prodejní ceně není důvod ke snižování ceny a postačí pouze vyčkat na vhodného zájemce.
Už jen pouhé vložení inzerátů nemovitosti a jeho denní prodlužování postupem času poměrně výrazně zasahuje do financí prodejce. Vše samozřejmě závisí na tom, kde je inzerováno. Obecně platí to, že dražší portály jsou natolik kvalitní, že je u nich mnohem vyšší pravděpodobnost rychlejšího prodeje než s inzertními servery menšími a s nižší návštěvností. Inzerát i popis musí mít vysokou kvalitu, právě podle ní se případný kupující rozhoduje, zda nakoupí či nikoliv.
V mnoha případech ano, ale musí mít samozřejmě vysokou kvalitu. Jako bonus a způsob urychlení prodeje je vhodné zpracování 3d půdorysu prodávané nemovitosti, video prohlídka, dále 3d prohlídka a v případě nemovitosti k rekonstrukci vizualizace možného budoucího stavu. Zbývá tedy položit si otázku, máte čas, kapacity a kvality si vše vytvořit? Není jednodušší, aby vše vyřídil makléř, který má pro většinu činnosti výrazné slevy?
Při samoprodeji jsou nemovitosti velice často oceněny nesprávně a mají tak velkou příležitost zájemci – obchodníci, kteří přímo samoprodejce vyhledávají. Při špatně určené ceně se poté velice složitě komunikuje se zájemci, že výsledná cena bude vyšší. V případě více zájemců a spolupráci s makléřem může realitní kancelář uspořádat prodej ve formě aukce či obálkové metody a prodejce vždy odchází spokojeně.